dinsdag 24 april 2012

Texel

Vandaag ben ik met een groep 3e klassers naar Texel geweest. Ik zag hier eerst vreselijk tegen op omdat ik die leerlingen niet heel goed ken en het niet echt mijn vrienden zijn. We vertrokken om 7 uur met de bus vanaf school richting Texel. Ja je leest het goed 7 uur! Eigenlijk veel te vroeg. Toen ik sochtends op school aan kwam ging ik bij de docent en nog een meisje (Fleur) staan. En uiteindelijk heb ik de hele dag met Fleur gelopen en met nog een jongen (Nigel). We zaten in de bus en hebben Jack Ass gekeken, de meeste kinderen sliepen in de bus nog even verder tot dat onze buschauffeur een paal uit de grond reed. Ja lekker handig die buschauffeur van ons. Eenmaal op de boot van Texel moesten we helemaal naar boven toe en kregen we de vrijheid om even leuk rond te lopen, nou en dat hebben we dus ook mooi gedaan. Ik ben bang voor die grote vogels en durfde dus ook eerst niet naar buiten wat ik toch maar wel heb gedaan, omdat het best lekker is zo varen met die wind door je haar. Toen het belletje ging moesten we weer hup naar de bus terug. Nou en dat gaat bij zo'n groep lekker vlot want iedereen rende zo'n beetje naar de bus. Op naar ecomare. Ecomare is een museum op Texel waar allemaal zee dieren zijn enzo. Erg saai! Je hebt het binnen 20 minuten wel gezien en wij moesten er twee en een half uur lopen. Niks voor mij! Ik heb een paar keer in het rond gelopen en ben toen met Fleur op een bankje gaan zitten eten. Uiteindelijk gingen we weer de bus in op naar het "jutte museum". Nou wat heb ik daar gelachen zeg! Ik kwam er binnen en dacht "wauw wat een vuilnisbelt". Die man lekker ze verhaal vertellen binnen en toen nog een keer buiten ze verhaaltje vertellen en ik en Nigel hadden de slappe lach over de spullen die er stonden. Kinderen stonden er met hun mond open te luisteren en ik vond er niks aan. Toen moesten we nog een paar van die hallen bekijken allemaal erg saai en ik was uiteindelijk blij dat we daar weg gingen. En toen kwam het beste van alles "den burg". We kregen vrije tijd! Oh wat waren we blij we mochten even leuk rondjes lopen en opdrachten maken. Groepjes van 2 of 3 zeiden ze en iedereen liep met ze alle behalve Fleur, Nigel en ik. Wij liepen netjes met ze drietjes en hadden alles als eerste af.
Daarna ging Nigel wat eten bij de snackbar en toen maar weer terug naar de bus. Nog even door de duinen gelopen en toen weer de boot op. Ik moest wel lachen omdat mijn ex en een vriend van hem een zak brood hadden gekocht en gingen voeren aan de meeuwen. Stonden ze dan hoor met zijn allen die meeuwen te voeren en ik zat erna te kijken. Toen weer de bus in en op naar huis. 

Het was een super dagje en ik heb  me goed vermaakt, veel gelachen en vooral veel gezien.
Ik baal er alleen van dat mijn telefoon leeg was en ik de camera niet mee mocht nemen om foto's te maken. Helaas.

4 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. jaa misschien op vakantie.. maar als dagje uit was het beetje saai :P

      Verwijderen
  2. Leuk! Ik ben ook bij dat juttersmuseum geweest, ik vond het ook een vuilnisbelt haha. & Ecomare vond ik ook saai haha :P
    x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaah jaa vriend van me zat hele tijd van jaa ik ga geld vragen aan mensen die me kamer in gaan die ziet er ook zo uit. blablabla hahaha ;p

      Verwijderen